Brändin rakentaminen musiikilla – lataa Musiikkisuunnittelun ABC -opas!

Asiakkaiden tuntemalla, huolellisesti valitulla musiikilla on valtava vaikutus yrityksen mielikuvaan ja asiakaskokemukseen. Taustamusiikki voi saada ihmiset myös ostamaan enemmän ja viipymään tiloissa kauemmin. 

Musiikkisuunnittelun ABC -opas auttaa sinut alkuun suunnitelmallisessa taustamusiikin käytössä ja äänibrändäyksessä!

Oppaan luettuasi tiedät, mitä kaikkea on hyvä ottaa huomioon yrityksen taustamusiikin suunnittelussa, aina brändin mukaisen musiikin määrittelystä äänentoiston suunnitteluun ja tietenkin tarvittavaan budjettiin.

Oppaan lataus

Anna nimi, yritys ja sähköpostiosoite, niin saat oppaan ladattavaksi.


  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Yrityksen taustamusiikin suunnitteluun kannattaa panostaa – mutta miksi?

Innostuneiden asiakkaiden määrä kolminkertaistui

Suomalaisessa teknologiamyymälässä tehdyssä tutkimuksessa tunnettua taustamusiikkia soitettaessa innostuneiden asiakkaiden määrä kolminkertastui ei-tunnettuun musiikkiin verrattuna.

Musiikkia käyttävät brändit muistetaan jopa 96% paremmin

Ruotsalaistutkimuksen mukaan brändit, jotka käyttävät musiikkia strategisesti, muistetaan jopa 96% paremmin kuin ne, jotka eivät joko käytä musiikkia tai joiden musiikki ei sovi kokonaisuuteen.

Tarjolla myös tutkimustietoa musiikin vaikuttavuudesta

TNS Kantar toteutti 2019-2020 kanssamme ainutlaatuisen kaupan alan taustamusiikkitutkimuksen markettiympäristössä. Tutkimuksessa selvitettiin, miten erilaiset musiikkivalinnat vaikuttavat K-Citymarket Eastonin asiakkaisiin.