Nyt voit maksaa laskusi OmaLupa-palvelussamme!

Musiikkilupien OmaLupa-palvelun ominaisuudet laajentuvat ja 1.7. alkaen voit maksaa laskusi kätevästi palvelussa valitsemalla laskun toimitustavaksi OmaLupa-laskun.

Huomioithan, että laskutuslisät muuttuvat palvelun laajentuessa.

1.7.2020 Ajankohtaista

Mistä muutoksessa on kyse?

Aikaisemmin OmaLupa-palvelussa on ollut mahdollista päivittää laskutus- ja asiakastietoja, maksuperusteita tai ostaa lisää taustamusiikkilupia. Jotta lupien ja maksujen hallinnoiminen olisi entistä sujuvampaa, voit 1.7 alkaen maksaa avoimen laskun OmaLupa-palvelussamme valitsemalla laskun toimitustavaksi OmaLupa-laskun. Näin kaikki taustamusiikkilupiin liittyvät dokumentit ja tiedot ovat tallessa yhdessä paikassa! Lue lisää OmaLupa-palvelusta.

Palvelun laajentuessa 1.7. laskutuslisät muuttuvat. Jatkossa veloitamme paperi-, ja sähköpostilaskuista 8 € / lasku (sis. alv 24 %) sekä verkkolaskuista 6,50 €/lasku (sis. alv. 24 %). OmaLupa-lasku ei sisällä laskutuslisää.

Miksi kannattaa vaihtaa OmaLupa-laskuun?

• OmaLupa-lasku on vaivaton, nopea eikä sisällä laskutuslisää
  • Monipuoliset maksutavat kuten MobilePay, verkkopankit sekä luottokortit
  • Laskun toimitus perille varmasti ja oikea-aikaisesti
  • Pienempi hiilijalanjälki
  • Entistä parempi tietoturva
  • Näet keskitetysti 1.7. jälkeen muodostuneet Musiikkilupien laskut ja niiden statuksen

Miten vaihdat laskun toimitustavan OmaLupa-laskuun?

Päivität laskun toimitustavan kirjautumalla OmaLupa-palveluumme. Laskun toimitustavan löydät OmaLupa-palvelusta asiakastietojen alta.

Ohje kuinka omalupa-laskuun vaihdetaan kun asiakas on kirjautunut OmaLupa-palveluun

Kirjaudut OmaLupaan luvan oston yhteydessä ilmoittamallasi sähköpostiosoitteella tai sopimusvahvistukseltasi löytyvällä koodilla. Mikäli haluat tunnukset palveluun tai olet hukannut tunnukset etkä pääse kirjautumaan, tilaat tunnukset alla olevasta linkistä.

Miksi laskutuslisiä peritään?

Laskutuslisät perustuvat omakustannushintaan mikä tarkoittaa, että kaikkien laskujen toimituksesta ja hallinnoimisesta tulee kuluja, kuten järjestelmien ja kolmansien osapuolien välisiä kehitys- ja ylläpitokustannuksia. Paperilaskuista tulee lisäksi paperi-, ja tulostuskustannuksia. Laskutuslisäkäytäntöä muuttamalla mahdollistetaan OmaLupa-palvelun laajentaminen ja uusien maksutapojen, kuten MobilePayn ja verkkopankin käyttäminen. Laskutuslisien periminen yritysten välillä on lainmukaista.

Paperi-, ja sähköpostilaskuista perimme jatkossa 8 € / lasku (sis. alv 24 %) sekä verkkolaskuista 6,50 €/lasku (sis. alv. 24 %). OmaLupa-lasku ei sisällä laskutuslisää.

UKK

Näenkö kaikki laskuni OmaLupa-palvelussa?

Näet OmaLupa-palvelussa kaikki 1.7.2020 jälkeen muodostuneet Musiikkilupien laskut. Laskut näkyvät palvelussa laskun tilan (avoin/maksettu) mukaisesti ryhmiteltynä.

Miten ja milloin saan ilmoituksen uudesta OmaLupa-laskusta?

Kun laskun toimitustavaksi on valittu OmaLupa-lasku, palvelu pyytää sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron, johon lähetetään ilmoitus uudesta laskusta.

Huomioithan kuitenkin, että muistutuslaskusta ei tule sähköposti- tai tekstiviesti-ilmoitusta, sillä muistutuslaskut lähetetään kirjeitse ilmoittamaasi postiosoitteeseen. Tarkistathan, että osoitteesi on ajantasalla.

Tuleeko OmaLupa-laskun maksamisesta muita kuluja?

Kun maksat OmaLupa-laskun verkkopankkia käyttämällä, laskusuoritukseen ei sisälly maksutapalisää. Jos maksutapana on luottokortti (VISA, Mastercard, American Express) tai MobilePay, tulee palvelukohtainen 2-3 % maksutapalisä.

Voinko maksaa laskuja OmaLupa-palvelussa, vaikka laskun toimitustapana on paperi-, sähköposti-, tai verkkolasku?

Voit maksaa laskun OmaLupa-palvelussa 1.7. jälkeen, vaikka laskun toimitustapa olisi muu kuin OmaLupa-lasku. Huomioi kuitenkin, että laskulle jo muodostunut laskutuslisä tulee myös maksaa, jotta lasku ei jää avoimeksi ja siirry maksuvalvonnassa eteenpäin.

Miten saan laskukopion OmaLupa-palvelusta?

Voit tallentaa laskun pdf-tiedostona tietokoneelle tai mobiililaitteelle ja toimittaa laskun laitteesta eteenpäin. Tutustu ohjeeseemme, jossa näytämme, miten lataat laskukopion eri selaimilla.

Ostin luvan 1.7 jälkeen ja valitsin laskun toimitustavaksi OmaLupa-laskun. Milloin saan laskuni ja milloin voin maksaa sen OmaLupa-palvelussa?

Voit halutessasi maksaa luvan heti luvan oston yhteydessä tai myöhemmin OmaLupa-palvelussa. Musiikkiluvilla on säännölliset laskutusajankohdat ja kun uusi kauden mukainen lasku muodostuu, saat siitä tekstiviesti-, tai sähköposti-ilmoituksen. Uusi lasku on selattavissa ja maksettavissa arkisin klo 07.00.

Voinko maksaa muistutuslaskun OmaLupa-palvelussa?

Jos laskusi on jäänyt maksamatta, ja olet saanut maksumuistutuksen, voit maksaa myös muistutuslaskun OmaLupa-palvelussa. Huomioithan kuitenkin, että myös muistutuksesta syntyvä maksumuistutusmaksu (15€) tulee maksaa, jotta lasku ei siirry maksuvalvonnassa eteenpäin.

Muistutuslaskusta ei tule sähköposti- tai tekstiviesti-ilmoitusta, sillä muistutuslaskut lähetetään kirjeitse ilmoittamaasi postiosoitteeseen. Tarkistathan siis, että osoitteesi on ajantasalla.

Miten maksan laskun OmaLupa-palvelussa?

Katso ohjevideo, joka näyttää, miten lasku maksetaan OmaLupa-palvelussa.

Kirjautumalla OmaLupa-palveluun ensimmäisen kerran osallistut 200 € arvoisen lippulahjakortin arvontaan

1.1.2020 lähtien arvomme OmaLupa-palveluumme kirjautuneiden uusien asiakkaiden kesken 200 € arvoisen lippulahjakortin kolmen kuukauden välein. Voittajaan ollaan suoraan yhteydessä ja voittaja julkistetaan Musiikkilupien Facebook ja Instagram -kanavilla kuukauden sisällä arvonnan suorittamisesta. Tutustu arvonnan sääntöihin.

Lisää aiheista Ajankohtaista