Taustamusiikkitutkimus: vain tunnettu taustamusiikki vahvistaa yritysmielikuvaa ja lisää myyntiä

Millainen taustamusiikki kasvattaa myyntiä, ja miten hypermarketin asiakkaat reagoivat erilaiseen äänimaailmaan? 

TNS Kantarin toteuttamassa tutkimuksessa selvisi, että tunnettu musiikki vahvistaa yrityksen mielikuvaa, pidentää osastoilla vietettyä aikaa ja lisää myyntiä ei-tunnettua, ns. kirjastomusiikkia, paremmin. 

Ainutlaatuisessa, markettiympäristössä toteutetussa taustamusiikkitutkimuksessa selvitettiin, miten erilaiset musiikkivalinnat vaikuttivat K-Citymarket Eastonin asiakkaisiin.



Haluatko kuulla lisää tutkimuksesta ja taustamusiikin käytöstä?

Autamme mielellämme rakentamaan asiakaskokemusta ja myyntiä tukevan äänimaiseman. Saat lisätietoa sekä tutkimuksesta että musiikin käytöstä eri toimialoilla Musiikkilupien Maria Hagmanilta ja Timo Ahokannolta – ota rohkeasti  yhteyttä:

Maria Hagman
Myyntipäällikkö
+358 40 567 9900
maria.hagman(at)musiikkiluvat.fi

Timo Ahokanto
Myyntijohtaja
+358 40 564 8833
timo.ahokanto(at)musiikkiluvat.fi