Taustamusiikkitutkimus: Vain tunnetulla taustamusiikilla voidaan vahvistaa yritysmielikuvaa ja lisätä myyntiä

Voiko taustamusiikilla kasvattaa myyntiä? Kantarin toteuttaman tutkimuksen mukaan ainoastaan tunnetulla musiikilla (vrt. ei-tunnettu) voidaan vahvistaa yritysmielikuvaa, pidentää osastolla vietettyä aikaa ja lisätä myyntiä.

Kantar toteutti vuosina 2019 ja 2020 ainutlaatuisen taustamusiikkitutkimuksen markettiympäristössä, jollaista ei ole aikaisemmin tehty. Tutkimuksessa selvitettiin, miten erilaiset musiikkivalinnat vaikuttavat ruokakaupan, K-Citymarket Eastonin asiakkaisiin.

Tutkimuksen yhteenveto

Tutkimuksen yhteenveto ja keskeisimmät tulokset löytyvät Milttonin tekemästä tutkimustiivistelmästä – Avaa PDF-tiedosto painikkeesta:

Lisätietoa tutkimuksesta

Lisää tietoa tutkimuksesta ja siitä, miten myös sinun yrityksesi voisi hyötyä taustamusiikista, saat Musiikkilupien Maria Hagmannilta ja Timo Ahokannolta:

Maria Hagman
Myyntipäällikkö
+358 40 567 9900
maria.hagman(at)musiikkiluvat.fi

Timo Ahokanto
Myyntijohtaja
+358 40 564 8833
timo.ahokanto(at)musiikkiluvat.fi