Musiikki yrityksen ulkotiloissa: paranna asiakaskokemusta jo ennen kuin asiakas astuu liikkeeseen

Asiakas alkaa muodostamaan mielikuvia yrityksestä jo liikkeen ulkopuolella – ulkotilamusiikilla houkuttelet asiakkaita liikkeeseesi ja varmistat hyvän asiakaskokemuksen jo heti ensi hetkistä lähtien.

Asiakaskokemus alkaa jo liikkeen ulkopuolella

Liiketilojen sisällä soivaan musiikkiin kiinnitetään jo ilahduttavan usein huomiota, ja musiikki luo tunnelmaa esimerkiksi ravintoloiden ja kahviloiden terasseilla.

Harvempi yrittäjä tai liiketilasta vastaava ottaa kuitenkaan huomioon asiakastilojen ulkopuolella olevia alueita: parkkipaikkoja, sisääntuloväyliä ja pihamyyntialueita. Miltä tuntuisi, jos miellyttävä taustamusiikki soisi asiakkaan korviin jo siinä vaiheessa, kun hän nousee ulos autostaan?

Kannattaakin muistaa, että asiakkaan elämys alkaa jo liikkeen ulkopuolella, ja piha-alueiden siisteys, tuoksut ja äänet vaikuttavat siihen valtavan paljon. Yritykseen sopiva taustamusiikki virittää asiakkaat asiointiin ja liikkeen tunnelmaan jo ennen kuin he astuvat kynnyksen yli liikkeeseen.

Taustamusiikki auttaa kivijalkaliikkeitä erottautumaan 

Verkko-ostamisen kasvun myötä kivijalkaliikkeiden täytyy jatkuvasti kehittää toimintaansa erottuakseen edukseen. Musiikin soittaminen ulkotiloissa onkin erottautumiskeino, jossa piilee vielä suuri potentiaali.

Kannattaa myös muistaa, että yritys voi hyödyntää ulkotilamusiikkia toimialasta riippumatta! Esimerkiksi vaatekaupan edustalla soiva musiikki kiinnittää ohikulkijan huomion ja houkuttelee asiakkaita liikkeeseen, ruokakaupan parkkipaikalla soiva musiikki toivottaa asiakkaan tervetulleeksi ja rakentaa asiakaskokemusta, ulkokuntosalissa tai urheilukentällä musiikki puolestaan luo treenifiilistä ja peittää treenistä kuuluvia ääniä.

Taustamusiikkia yrityksen ulkotiloihin – miksi ihmeessä?

Ulkona soiva musiikki auttaa yrittäjää paitsi nappaamaan asiakkaan huomion, myös kertomaan mm. liikkeen olevan auki. Ulkotilamusiikki rakentaa yrityksen brändiä myös ohikulkijoiden silmissä – ja korvissa!

  • Asiakaskokemus ja asioinnin tunnelma alkaa rakentua jo liikkeen ulkopuolelta esim. parkkipaikalla, tai ohikulkevalla jalkakäytävällä 
  • Ulkona sijaitseva asiakastila on yhtä tärkeää kuin sisälläkin oleva – ajattele asiakasviihtyvyyttä
  • Yrityksen ulkopuolella soiva musiikki kertoo asiakkaalle, että liike on auki  
  • Ulkona soiva musiikki on varma keino napata ohikulkevien ihmisen huomio 
  • Ulkona soiva, hyvin rakennettu soittolista tukee yrityksen mielikuvaa ja herättää kuulijassaan tunnemuistoja jo ennen kuin asiakas astuu sisään myymälään

Taustamusiikki yrityksen ulkotiloihin edullisesti

Taustamusiikki ulkotilassa -luvan hinta määräytyy kaiuttimien lukumäärän mukaisesti. Mikäli sinulla on ulkotiloissa esimerkiksi 3 kpl kaiuttimia, saat soittaa musiikkia ulkotiloissa hintaan 19.09 € / kk  + alv.

Tutustu ulkotilojen taustamusiikkilupaan

Autamme mielellämme myös kaikissa taustamusiikkiin ja sen hyödyntämiseen liittyvissä kysymyksissä. Ota rohkeasti yhteyttä:

Joonas Piiroinen
Avainasiakaspäällikkö
+358 50 557 9028
joonas.piiroinen(at)musiikkiluvat.fi

Tarvitsetko neuvoa? Jätä yhteystietosi, otamme yhteyttä!

Jätä meille yhteystietosi, jos haluat lisätietoa siitä, millaisen luvan yrityksesi tarvitsee.

Nimi

Liittyvät artikkelit

Musiikki on teillä töissä – ihmiseltä ihmiselle

Kun tutut biisit soivat oikeassa paikassa, ne saavat asiakkaan viihtymään, henkilökunnan jaksamaan ja yrityksen menestymään.

Taloustutkimus: 65 prosenttia suomalaisista pitää musiikin vaikutusta työhyvinvointiin merkittävänä 

Tuoreen kuluttajatutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista ajattelee, että musiikilla on merkitystä työpaikkojen viihtyvyyteen ja työhyvinvointiin.

Tutkimus: Brändiin sopiva menevä musiikki parantaa kauppakeskuksen asiakaskokemusta

Uuden tutkimuksen mukaan yrityksen brändin mukaan mietityt positiiviset soittolistat tuottavat paremman asiakaskokemuksen verrattuna rauhallisimpiin geneerisiin taustamusiikkilistoihin.

Musiikkilupien laskutusaikataulu 2025

Musiikkilupien laskutusaikataulu vuonna 2025 ja laskutuksen usein kysytyt kysymykset.