Vaikuta musiikilla

Haluatko tietää, miten voit hyödyntää musiikkia ja kasvattaa yrityksesi tulosta? Oletko kiinnostunut musiikin vaikutuksista ihmisiin ja heidän käyttäytymiseensä? Tiedätkö, miten tunteet vaikuttavat ostopäätöksiin? Entä miten tehdään onnistunut taustamusiikkivalinta? Tervetuloa, olet tullut oikeaan paikkaan!

Musiikki luo tunnelman, joka näkyy myös myynnissä

Kun asiakas astuu sisään liikkeeseen, kahvilaan tai vaikkapa kauneushoitolaan, hän ei koe pelkkää tilaa, vaan hän kokee myös sen tunnelman.…

Työnantaja, näin teet musiikista työhyvinvoinnin työkalun

Musiikki ei ole vain taustaa – se on työhyvinvoinnin työkalu. Kun ääniympäristö on hallittu ja musiikki on oikein valittu, se…

Aistimarkkinointi – miten musiikki muuttaa asiakkaidesi käyttäytymistä?

Kuvittele hetki, että astut sisään liiketilaan, jossa kuulet vain ostoskärryjen kolinaa, työntekijöiden askeleita ja satunnaista puheensorinaa. Kontrasti on valtava, kun…

Äänibrändäys kilpailuetuna: Musiikki ja muistijäljet – miksi brändi jää mieleen paremmin, kun siihen liittyy ääni?

Miksi jotkut brändit jäävät mieleen jo ensimmäisestä sävelestä? Kun kuulet tutun mainosjinglen tai astut liikkeeseen, jossa soi juuri oikeanlainen musiikki,…

Työntekijät raportoivat 38% vähemmän stressiä 30 päivän musiikki-intervention jälkeen

Kuvittele tilanne: on maanantaiaamu ja toimisto täyttyy hiljalleen ihmisistä. Avokonttorissa joku puhuu Teams-palaverissa, toinen selaa sähköposteja, kolmas yrittää uppoutua raportin…

Tutkimus: radio on suosituin yritysten taustamusiikin lähde, taustamusiikkipalvelut nostavat suosiotaan

Teoston musiikinkäyttötutkimuksen mukaan 74 prosenttia yrityksistä pitää taustamusiikkia merkittävänä osana asiakaskokemustaan.

Taloustutkimus: 65 prosenttia suomalaisista pitää musiikin vaikutusta työhyvinvointiin merkittävänä 

Tuoreen kuluttajatutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista ajattelee, että musiikilla on merkitystä työpaikkojen viihtyvyyteen ja työhyvinvointiin.

Tutkimus: Brändiin sopiva menevä musiikki parantaa kauppakeskuksen asiakaskokemusta

Uuden tutkimuksen mukaan yrityksen brändin mukaan mietityt positiiviset soittolistat tuottavat paremman asiakaskokemuksen verrattuna rauhallisimpiin geneerisiin taustamusiikkilistoihin.

Suomalaisissa kauppakeskuksissa tutkitaan musiikin käytön arvoa ja hyötyjä asiakkaille sekä henkilöstölle 

Euroopan unionin rahoittamassa EU Music 360 -tutkimuksessa selvitetään musiikin vaikutuksia asiakas- ja henkilöstökokemukseen Suomessa kaupan alalla. Tutkimukset käynnistyivät helmikuussa 2024…

Näkökulma: Musiikki ja kuntosali kuuluvat yhteen – näin erottaudut musiikilla positiivisesti

Kuntosalin kaiuttimista soiva musiikki ei ole missään määrin pelkkää taustaääntä, vaan se luo pohjaa myös yhteisölliselle kuntosalitoiminnalle, jossa ihmiset ovat…

GT Musiikkiluvat alkaa tutkia musiikin vaikutuksia myyntiin

Horisontti Eurooppa -ohjelman rahoittama Music360-projekti alkaa kerätä ainutlaatuista tutkimustietoa musiikin vaikutuksista liiketoimintaan.